Zobacz jak czyścimy filtry DPF/FAP

czyszczenie DPF


Opinie naszych Klientów


Dlaczego nie wycinaj DPF / FAP ?

Choć proceder usuwania tych filtrów mocno traci na popularności, to jednak jeszcze jakaś część niedouczonych użytkowników diesli, uparcie ten zanikający trend próbuje utrzymać. Poznaj najważniejsze przyczyny dla których nie warto tego robić.

”Czytaj

Najważniejszą przyczyną, dla której nie powinieneś usuwać filtra cząstek stałych, powinna być ochrona środowiska ale przyjrzyjmy się temu zagadnieniu z innej perspektywy – usuwanie DPF/FAP, z ekonomicznego punktu widzenia, jest po prostu nieopłacalne.

I to już nie chodzi o kary, ryzyko uszkodzenia auta, czy brak dopuszczenia do ruchu na przeglądzie okresowym, ale przede wszystkim o koszty samego usunięcia filtra. A koszty te, są ponad dwukrotnie wyższe, w porównaniu do kosztów jego regeneracji (i to tylko w przypadku tych tańszych, mniej skomplikowanych diesli).

Z ekonomicznego punktu widzenia więc, usuwanie DPF/FAP jest po prostu w najczystszej postaci głupotą.

Chyba, że lubisz być w centrum uwagi

W negatywnym tego wyrażenia znaczeniu, bo dzisiaj trend na "kopciuchy", będące synonimem starych, zdezolowanych gratów, które kupowane są z przymusu, a nie ze względu na "fajność", zaczyna wymierać w zastraszającym tempie.

Dzisiaj samochody, które zostawiają za sobą kłęby czarnego dymu, są wytykane palcami i wyśmiewane – właściciele "kopciuchów", zamiast być dumnymi posiadaczami szybszych i bardziej oszczędnych diesli – wstydzą się patrzeć w oczy innym kierowcom.

Nie piszę tego, bo mi za to płacą ale przede wszystkim dlatego, że jakiś czas temu sam przesiadłem się do nowszego modelu auta, które w przeciwieństwie do tego starszego – posiada filtr DPF. Znam ten problem więc od podszewki.

Mit utraconej mocy

Wyznawcy usuwania filtrów DPF/FAP, często argumentują zasadność tego procederu, miarą przyrostu mocy pojazdu. Jest to bzdura ponieważ moc diesla wyposażonego w DPF/FAP, spada wyłącznie w czasie jego wypalania i to w sposób nieznaczny, a proces wypalania odbywa się z taką intensywnością, że realnie nie jesteśmy w stanie tego odczuć.

Kolejnym, dość popularnym mitem stworzonym na potrzeby zarobkowe "fachowców" od wycinania DPF, jest tzw. częstotliwość zapychania filtrów. W tym przypadku jest trochę prawdy ale tylko częściowo. Żaden diesel nie czuje się dobrze w mieście, więc aby nie doprowadzić do awarii filtra – warto od czasu do czasu, przegonić go po trasie. Jeżeli więc głównie jeździsz po mieście, to może czas zamienić diesla na benzyznę o małej pojemności ale wyposażonego w turbosprężarkę. Spalanie wzrośnie nieznacznie, a osiągi w warunkach miejskich – i tak będą porównywalne.

Ostatecznie – wybór należy do Ciebie...

Czy wolisz jeździć bez DPF/FAP i będąc wytykanym palcami – czuć się jak wyrzutek społeczny, czy mieć poczucie winy z powodu zatruwania środowiska oraz samego siebie. Jedno jest pewne – wygrywasz wyłącznie w momencie, kiedy zrozumiesz nonsens pozbywania się filtra cząstek stałych z samochodu, za który zapłaciłeś Twoimi ciężko zarobionymi pieniędzmi.

”Zwiń”



Czyszczenie i regeneracja filtrów DPF Wrocław

Współczesne samochody wyposażone są w systemy redukcji zanieczyszczeń. To dobre rozwiązanie, dzięki któremu jazda autem staje się bardziej ekologiczna. Z czasem jednak elementy filtrujące mogą się zużyć i przestać działać efektywnie. Wówczas przydaje się nasz serwis DPF we Wrocławiu. Wspieramy właścicieli różnych modeli pojazdów. Zajmujemy się czyszczeniem i regeneracją filtra, przywracając mu pełną funkcjonalność w dobrej cenie. Przekonaj się, dlaczego warto skorzystać z naszych usług.

Kompleksowy serwis DPF

Doskonale rozumiemy oczekiwania zgłaszających się do nas klientów. Z jednej strony, chcą dostosować swoje auta do wyznaczanych przez Unię Europejską standardów ekologicznych. Z drugiej, zależy im na niedużych kosztach użytkowania pojazdu. Jesteśmy w stanie tanio i skutecznie zregenerować filtr DPF we Wrocławiu. To dobra alternatywa dla wymiany części na nowe. Rozpoczynamy od oceny stanu technicznego elementów. W serwisie dysponujemy nowoczesnymi narzędziami, takimi jak kamera inspekcyjna, dzięki której możemy sprawnie przeprowadzić diagnostykę filtra. Często występującym problemem jest zapchanie części. W takiej sytuacji należy przeprowadzić czyszczenie. Uczciwie podchodzimy do realizacji usług. Jeśli ze względu na zły stan elementu i jego poważne uszkodzenie regeneracja nie jest możliwa, zaproponujemy inne rozwiązania.

Jak przebiega czyszczenie i regeneracja filtra?

Zatrudniamy doświadczonych pracowników, którzy szybko i profesjonalnie odnawiają stare części aut. Regeneracja filtra DPF odbywa się między innymi przy zastosowaniu ekologicznego preparatu wspierającego udrażnianie. Przeprowadzamy gruntowną analizę przepustowości, a następnie przystępujemy do czyszczenia wysokim ciśnieniem. To wieloetapowy proces, który wykonujemy w kontrolowanych warunkach, w specjalnej kabinie. Po oczyszczaniu sprawdzamy efekty wykonanej pracy i ponownie badamy przepustowość filtra. Jeśli uzyskane parametry są zadowalające, przystępujemy do kolejnego etapu regeneracji.

W serwisie wykorzystujemy starannie dobrane środki do konserwacji DPF. Nie tylko usuwamy zabrudzenia z wewnętrznej i zewnętrznej strony części, ale także zabezpieczamy je przed uszkodzeniem i dalszym zapychaniem. Zastosowanie warstwy ochronnej sprawia, że zanieczyszczenia nie przywierają do powierzchni elementów. Czyszczenie i regenerację kończymy sporządzeniem protokołu i wydaniem stosownego certyfikatu. Udzielamy roku gwarancji na wykonaną usługę.

Sprawny filtr cząstek stałych

Filtrowanie cząstek stałych to standard współczesnej motoryzacji. Upewnij się, że Twoje auto spełnia wymogi ekologiczne i nie emituje dużych ilości zanieczyszczeń, które są szkodliwe dla środowiska. W naszym serwisie możliwe jest czyszczenie filtra DPF w korzystnej cenie. Skorzystaj z doświadczenia fachowców i zadbaj o swój samochód. Profesjonalna regeneracja części to legalne rozwiązanie wybierane przez właścicieli pojazdów różnych marek. Skontaktuj się z nami i sprawdź, czy Twój filtr DPF działa prawidłowo. Nie dopuść do jego zapchania i uszkodzenia.